Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας

«ΛΟΓΟΜΟΡΦΕΣ»

ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

Συμμετοχή στην Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας, που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας στο Ζάππειο Μέγαρο από 30 Ιουνίου έως 7 Ιουλίου 2005, καθημερινά 10π.μ.-8μ.μ.

Διαδραστική Έκθεση

Ο Λόγος, μια από τις κύριες εκφράσεις του ανθρώπινου Πολιτισμού, και οι Νέες Τεχνολογίες, ένα μοναδικό εργαλείο που ανοίγει απεριόριστους ορίζοντες στην ανθρώπινη δημιουργία και ανάπτυξη, παρουσιάστηκαν στις «Λογομορφές» μέσα από τα αποτελέσματα της συνδυασμένης επιστημονικής έρευνας. Η παρουσίαση αυτή ήταν μια σημαντική πρόκληση για κάθε πολίτη που ζει, εργάζεται, σκέφτεται, παράγει και δημιουργεί.

Στόχος των «Λογομορφών» ήταν να κάνουν τον επισκέπτη τους να συνειδητοποιήσει τις αλλαγές που η Γλωσσική Τεχνολογία έχει φέρει και πρόκειται να φέρει σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας και να δημιουργήσουν πνεύμα καινοτομίας ιδίως στους νέους.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε ειδικές ξεναγήσεις σε προκαθορισμένες ώρες στις τεχνολογίες φωνής, τις εκπαιδευτικές εφαρμογές και υπηρεσίες, τα πολιτιστικά προϊόντα και άλλους τομείς εφαρμογών.

Με μια ειδικότερη στόχευση στον μαθητικό, και μελλοντικό επιστημονικό και παραγωγικό, πληθυσμό της χώρας διοργανώθηκαν καθ’ όλη την διάρκεια των «Λογομορφών» εκπαιδευτικά παιχνίδια/δραστηριότητες για μεγαλύτερα και μικρότερα παιδιά με έμπνευση και υλικό από τα προϊόντα και τις τεχνολογίες του ΙΕΛ / Ε.Κ. "Αθηνά" και με θεματολογία από τον ελληνικό πολιτισμό και τα χαρακτηριστικά διαφόρων τόπων.

Δείτε το δελτίο τύπου (.doc) και τις φωτογραφίες:

 

Ακούστε το ραδιοφωνικό σποτ (.zip) που μεταδόθηκε τις ημέρες λειτουργίας της έκθεσης στους ραδιοφωνικούς σταθμούς:

  • ΣΚΑΪ 100,3 FM
  • ΑΝΤ1 97 FM
  • ΡΥΘΜΟΣ 94,9 FM

Στον χώρο της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν και παράλληλες εκδηλώσεις:

Κυριακή 3 Ιουλίου 2005
Αίθουσα 6
Ώρα: 11:00π.μ.
Παιχνίδια γνώσης με το προσωπικό του Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου / Ε.Κ. "Αθηνά"

  • κυνήγι θησαυρού : τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες ή ατομικά, έπρεπε να ακολουθήσουν οδηγίες που θα αφορούσαν την αναζήτηση πληροφοριών ή/και την εκτέλεση εργασιών στις εφαρμογές που επιδεικνύονταν στον χώρο. Μαζεύοντας λέξεις/αποτελέσματα προχωρούσαν στις «δοκιμασίες» μέχρι να συγκεντρώσουν όλα τα στοιχεία. Κέρδιζε το παιδί ή η ομάδα που τελείωνε πρώτη.
  • κατασκευές με βάση γνώσεις από τα επιδεικνυόμενα προϊόντα: τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες ή ατομικά, έπρεπε να αξιοποιήσουν την γνώση από την σύντομη χρήση μιας εφαρμογής για να εκτελέσουν μια δραστηριότητα εκτός υπολογιστή, π.χ. να ανασυνθέσουν σαν floor puzzle μια εικόνα από ένα CD-ROM, να τοποθετήσουν κομμάτια στο σωστό σημείο σε μια κατασκευή και να ζωγραφίσουν.
  • Διαγωνισμός ορθογραφίας: διαγωνίστηκαν για το ποιο παιδί ή ομάδα μπορούσε να γράψει στον υπολογιστή σωστά και γρήγορα τα γράμματα λέξεων της ελληνικής. Η σχετική εφαρμογή έλεγχε το αποτέλεσμα και επιβράβευε ή υποδείκνυε τα λάθη.
  •  

Τρίτη 5 Ιουλίου 2005
Αίθουσα 6
Ώρα: 10:00π.μ.

Ειδική Ημερίδα με θέμα: «Βέλτιστες πρακτικές στη γλωσσική τεχνολογία». Εστιασμένη στο πώς μπορούν οι τεχνολογίες του ΙΕΛ / Ε.Κ. "Αθηνά" να ενσωματωθούν σε άλλα συστήματα προκειμένου να βοηθήσουν συγκεκριμένες ομάδες χρηστών.

Πρόσκληση

Πρόγραμμα ημερίδας (.doc)

Φωτογραφία απο την ημερίδα

Παρουσιάσεις

  • Ανάκτηση Πληροφορίας σε μεγάλες Βάσεις Δεδομένων – Το παράδειγμα του Εθνικού Τυπογραφείου (.ppt)
    Δρ. Αντωνόπουλος Βασίλης, Ερευνητής ΙΕΛ / Ε.Κ. "Αθηνά"
  • Τεχνολογία για Διόρθωση Κειμένων και Εφαρμογές (.ppt)
    Δρ. Γλάρος Νίκος, Ερευνητής ΙΕΛ / Ε.Κ. "Αθηνά"
  • Η Τεχνολογία των Ομιλούντων Ιστoτόπων : Εφαρμογή στον Ιστότοπο της ΓΓΕΤ (.ppt)
    Δρ. Ράπτης Σπύρος, Ερευνητής ΙΕΛ / Ε.Κ. "Αθηνά"
Κατάσταση
Ολοκληρωμένο
Έναρξη
Λήξη